Rabu, 19 September 2012

kad raya jaman tori - 23.


haa... ini lah dia kad yang ke 23 dalam siri kad raya jaman tori. kad korang tak tau lah yang ke berapa pulak. eh...! korang ada ke hantar kad raya kat aku. kalau ada nanti aku cari ya. kad ini dari tawau, sabah. rasanya aku pun pernah cerita dalam siri surat jaman tori. cuma kad ini antara yang otai lah, pasal aku terima semasa aku masih kat maktab lagi. tak percaya...? jom kita baca sama-sama apa dia punya cerita.


cuma sebelum itu, korang perasan tak setiap kad itu semuanya ada dua lubang. bukan lubang hidunglah. tapi itu lah lubang yang ditebuk oleh anak aku menggunakan 'punch' penebuk lubang. nasib baiklah aku dapat selamatkan kalau tak hancur kad tu dikerjakannya. tak tau langsung pasal nilai atau kenangan dalam hidup. alaaa... budak-budak memang lah tak tau pasal dia orang budak-budak lagi. banyak pulak aku punya pot pet... moh baca apa yang ditulis oleh kakak aku ni...



dah baca... kan sah kad ini aku terima semasa aku masih kat maktab lagi. belum kawin lagi tu... kalau tanya pasal posting ni... bermakna tahun 1991. korang pun belum lahir lagi. bermakna jugak kad ini lebih tua dari korang. heheheh.... begitulah kira-kiranya. pasal posting mosting ni... aku tak kesah sangat. mana-mana pun boleh. asalkan jangan dalam hutan rimba sudah. mana ada sekolah dalam hutan rimba kan. tak kan nak ajar gajah, beruang dan yang seangkatan dengannya kot. kalau orang utan tu.... posible lah sikit kot. pasal ia orang yang duduk dalam utan. dalam jangan minta sabah atau sarawak.... akhirnya ke sarawak jugak aku dihantar. tak pulak aku rasa susahnya. mungkin aku dah biasa hidup berjauhan dengan keluarga agaknya. maklumlah anak jantan...

begitulah tiga keping kad raya jaman tori untuk tahun ini. selebihnya terpaksalah aku scan semula. bermakna juga tahun depanlah baru aku siarkan kat sini. lambat lagi lah jugak giliran kad korang semua aku paparkan. apa-apa pun terima kasih daun keladi kerana sudi membaca kad-kad ini.
sekian, wassalam...daaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan