Isnin, 18 April 2011

Selamat Ulang Tahun Kelahiran, Sayang.(18.04.1971)

Sayang, di kesempatan ini abang ingin ucapkan selamat ulang tahun kelahiran yang ke 40. semoga sayang terus tabah dan bersemangat untuk meneruskan kehidupan di samping abang, terus gigih mendidik anak-anak kita agar menjadi anak yang soleh dan bertakwa pada Illahi. sayang di kesempatan ini juga abang ingin mohon jutaan kemaafan, andai ada bicara atau tutur kata abang yang menyinggung hati sayang,yang membuat sayang berduka dan terluka. sayang, abang sedar selama ini banyak tingkah laku abang yang tidak menyenangkan hati sayang, hingga sering sayang berendam airmata.

sayang, ketahuilah jauh disudut hati abang tersimpan kukuh rasa cinta abang terhadap sayang, terpahat padu rasa kasih abang untuk sayang, usah lah diragui hanya sekadar abang berahsia pada sayang. seperti apa yang pernah abang nyatakan dulu sebelum kita diikat dengan ikatan perkahwinan: sejak aku kenali cinta mu yang suci, aku tak berpaling lagi, dan akan aku genggam janji ini hingga akhir hayat kita. sayang, rasanya terlalu banyak pengorbanan yang telah abang lakukan dalam kita membina sebuah keluarga bahagia. terlalu banyak abang bersabar dalan melayan kerenah sayang. bukan abang bertujuan untuk mengungkit kerana itu memang tanggungjawab abang sebagai ketua keluarga, tanggungjawab abang sebagai pemimpin rumahtangga yang mesti sanggup berkorban untuk mereka yang dipimpin.

sayang, jika hati sayang pernah tersentuh dek kerana sikap abang, abang mohon kemaafan dari hati yang tulus ikhlas, mungkin sukar bagi sayang untuk melupakannya, kita hanya merancang Allah jua penentu segala dan kita ditakdirkan bersatu sebagai suami isteri yang sah. sayang, marilah kita bersama pelihara dan kekalkan hubungan kita hingga ke akhir hayat.

sayang, biar seribu luka di hati, biar seribu kecewa melanda, namun sedih usah dibiar pedih, di saat usia sayang menjangkau 40, sekalung tahniah abang ucapkan buat sayang kerana ketabahan dan pengorbanan sayang dalam mengandung, melahirkan, mengasuh dan mendidik anak-anak kita sehingga kini mereka telah meningkat remaja dan membesar dengan lindungan Allah jua. sayang, sesungguhnya bukan sedikit tenaga yang dicurah dan bukan sedikit keringat yang tumpah dalam mengurus rumahtangga kita. maaf, kiranya pertolongan yang abang hulurkan masih belum mencukupi untuk meringankan beban yang sayang galas selama ini.

Sayang, usahlah bersedih lagi, tak sanggup abang lihat sayang menderita seperti satu ketika dahulu, kini kuatkanlah semangat dan daya tahan mental serta emosi, peliharalah ibadah dan perbanyakkan zikrullah, berserahlah pada Allah dalam segala hal. usah diikut hawa nafsu dan bisikan syaitan, tawakkallah kepada Allah, sesungguhnya Ia Maha Berkuasa atas segala sesuatu... sayang, akhir kata percayalah pada kejujuran dan kesetiaan cinta abang buat sayang.
sayang....., selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 40 abang ucapkan. sekian. wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan