Jumaat, 14 Julai 2017

catatan tertinggal....i

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh.... apa kabar dan selamat hari raya idil fitri....
sedar tak sedar ramadan telah berlalu meninggalkan kita yang terkulat-kulat.... kita..? sebenarnya aku yang terkulat-kulat... apa taknya kan aku ni banyak buat salah, banyak buat perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa... tapi apa yang aku nak cerita ni pasal perkara lama... perkara yang berlaku hampir dua tahun yang lalu. perkara yang aku telah pun lupa tapi teringat bila aku membelek satu buku nota yang 'cover' nya adalah keluaran agensi anti dadah kebangsaan.... nak tau apa isi kandungannya. biasalah aku bila pergi taklimat, bengkel, atau perjumpaan, atau pun mesyuarat, aku akan buat catatan perkara yang penting atau perkara yang aku baru tahu...macam dapat ilmu baru lah... hehehe..

ringkas cerita kat bawah ini adalah catatan yang aku tertinggal ketika mencari mana-mana catatan aku semasa belajar dulu yang masih  belum aku muat naik atau paparkan kat danau ini. nak tau bila aku mencatatnya... silakan baca... 











dah habis bacakan.... ringkas jer ceritanya sebab aku guna tulisan trengkas....hhahahaha....begitu lah adanya cerita atau perkongsian aku kali ini. cerita tentang aku yang menyambut puasa di perantauan, jauh dari kaum keluarga serta sanak saudara... hehehe...macamlah jauh sangat.... jauh tak jauh pun teringat jugak lah kat anak-anak kat rumah tu terutama anak mak mertua...😄😂😂😂 serta sedikit bebelan aku tentang sikap aku yang agak jarang melayan anak-anak aku semasa di rumah. bukan langsung tak melayan cuma ada ketikanya aku macam letih berlebihan. maklum dah masuk lima series ni... bila balik rumah tu ingat nak rehat jer...kat sekolah dah penat melayan anak-anak sekolah, tu yang rasa letih bila kat rumah. akibatnya anak sendiri pulak macam terabai... macam jer... bukan terabai betul pun....

ok lah pembaca sekalian... aku berhenti di sini dulu. nanti aku kongsi pulak satu lagi catatan dari buku nota yang sama, tahun yang sama cuma lokasi dan tarikh je yang tak sama. tentang apa... nantikan ya... ciss...! macam lah bagus sangat ceritanya tu.... hahaha.... babai... jumpa lagi next week at danau kalbu ku... daaaa.... hingga ketemu lagi.....



Tiada ulasan:

Catat Komen