Selasa, 14 Ogos 2012

bermalam di melaka.


masjid kampung hulu.



ahmad bilal abdullah cuba menangkap si jinak merpati.



pemandangan dari jendela kamar hotel tempat aku sekeluarga bermalam.



pantang aku masuk bilik air. handset aku akan jadi mangsa anak-anak aku. gelagat siti nur aisyah dan ahmad ali abdullah.



'peace' dari ahmad ali abdullah.



aksi dari siti nur aisyah pulak!!! nun di kejauhan aku sedang solat maghrib dan isyak.



pemandangan waktu malam dari river cruise... menyusur sungai melaka.



wajah cemas siti nur aisyah.



wajah excited ahmad bilal abdullah.



lagi satu pemandangan... aku pun dah tak ingat gambar apa...



sebahagian dari penumpang yang ada dalam cruise itu.



kakalu tak silap aku.... permulaan kampung morten.



deretan rumah tradisional melaka yang ada di kampung morten.



pemandangan di seberang sungai menghadap kampung morten.



lagi deretan rumah yang kemas dan tersusun cantik.



masjid kampung morten.



bumbung/atap rumah yang dicat dengan warna jalur gemilang.



'eyes of malacca' ... anak aku merengek nak naik tapi tetap tak dapat....



perjalanan berpatah balik... menuju ke pangkalan utama....



jambatan.... ahh.... lupa lagi aku ni....



haa.... yang ni aku ingat.... jambatan hang tuah.... yang telah dibaik pulih dan dinaik taraf...


jambatan bersejarah dari pandangan dekat.



gambar yang kelam kabut kerana cruise tu beroleng kerana di lambung ombak...


sebahagian lukisan yang menarik terdapat di dinding bangunan kedai lama di tepian sungau melaka. menurut pemandu cruise tu... ia menceritakan sejarah negeri melaka.



gambar terakhir untuk malam itu... sebab handset aku kehabisan bateri.... 



menara taming sari... lagi sekali anak-anak aku merengek nak naik.... tapi bayarannya kus semangat lebih kurang macam 'eyes of malacca' jugak.... apa kan daya ...



tak tau pulak aku berapa ketinggian menara ini.... lain kali kalau datang sini aku akan ukur ya....



siti nur aisyah di dalam muzium kapal flor de la mar...



antara koleksi kapal...



aksi anak-anak aku...



sementara menunggu anak aku yang lain keluar... sempat aku berehat dulu kat bawah pokok berhampiran muzium... 



tak dapat naik menara taming sari... nasib baik ada benda alah ni... dapat jugak aku memujuk anak-anak aku tu...



bukan main sukanya dia....



termasuklah si bujang ini... tersenyum lebar je...



dah lah mahal...orang punyalah ramai nak naik...



sebelum balik... aku sempat buat lintas hormat kat depan mahkota parade...




dan pusing lagi sekali kat tepi sungai melaka...

sebenarnya aku nak cerita panjang lebar pasal bermalam di melaka... tapi dah berbulan tertangguh... aku pakai short cut saja ... sebab nak cerita pasal raya pulak..... esok hari raya.... esok hari raya... esok hari raya... 
wassalam....daaa....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan