Selasa, 27 Ogos 2013

kad raya jaman tori 32.


kad ini dihantar oleh seorang perisik tentera. semasa aku menyewa rumah di kampung pancor tak kala aku di tingkatan lima, ada seorang anak muda yang selalu berkunjung ke rumah kami kerana mengikut arwah yeh yang satu sekolah dengan aku. lama-kelamaan ia turut menjadi gang kami yang selalu bising-bising sampai tengah malam. tapi tak da siapa nak marah pasal rumah kami jauh dari rumah orang lain. kalau ada yang marah pun hanyalah nyamuk yang tak berkesempatan nak menghisap darah kerana kami masih belum tidor.

nama glamour jejaka ini ialah lan cendol. pasal ia bisnes cendol sebelum dapat/berjaya ke sekolah perisikan yang dipohonnya. seorang yang simple dan suka buat kelakar, tapi kelakarnya bertempat dan berwaktu. ia tak suka buat lawak bodoh yang mengenakan orang lain. itu yang aku respect tu. walau pun ia dari keluarga yang agak senang tapi tak sombong dan meninggi diri. kalau aku lalu kat padang polo atau kawasan istana diraja pahang aku pasti akan menoleh ke arah sebuah rumah, iaitu rumah keluarganya. tapi kini aku pun tak tahu di mana ia berada. kerana kad yang aku terima ini sampai ke rumah ayah aku, aku berada di lawas. bila aku balik nak bernikah saja baru emak aku menyerahkan kad ini kepada aku. pada sampul kad ini tertulis 'melilau mencari' dan diikuti nama aku serta alamat rumah ayah aku. semoga ia sentiasa sejahtera dalam kehidupannya dan bahagia selalu hendaknya.
sekian, terima kasih... daaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan