Isnin, 6 Januari 2014

hujan malam hotel bulan bintang....

assalamulaikum wa rohmatullahi wa barokatuh....
baru-baru ini aku ada janji nak jumpa kat nilai kan...karang ni aku berada di hotel bulan bintang ... ini adalah malam ke empat aku menginap di sini.... jangan tanya pasal sejuk...hanya Allah saja yang tahu tahap kesejukannya. siang tadi bukan main panas.... tau-tau tengah aku berinternet ni hujan pulak turun ...tapi dah mula beransur reda. namun masih lagi kedengaran petir dan kilat...yang menandakan mungkin hujan nak berterusan sampai ke pagi....

beberapa malam yang lalu aku cuba bukak internet menggunakan kemudahan wifi kat rumah Allah ini...tapi gagal.... siang tadi baru aku perasan...dia punya password aku silap taip.... jadi pada malam ini sambil menelaah nota yang di beri oleh rakan sekelas tadi dan selepas santap nasi goreng kampung serta kopi jantan mata ni tak pulak mengantuk macam malam semalam. kalau semalam pukul sebelas lebih aku dah rasa begitu kalat sekali. tapi malam ini segar, segar pepohon yang menerima curahan hujan sebentar tadi.

beberapa hari yang lalu iaitu malam pertama aku di nilai ini, aku ada buat catatan sambil menunggu makanan yang aku pesan, punya lah lama sempat aku menulis lagi. dan malam ini pun ketika menunggu makanan aku sempat membuat sedikit catatan lagi. in sya Allah aku akan scan dan paparkan kat sabah. isinya macam biasa jugak apa yang aku buat dan aku tak catat apa yang aku tak buat.... hehehe... mengada-ngadakan aku ni....

waktu kat nilai ni dah pukul 12.17 malam... bendahari masjid(oppps....pecah lah pulak rahsia aku) baru sampai bersama isterinya dan terus menuju dari tabung ke tabung untuk mengutip wang sedekah, derma atau juga sumbangan dari orang ramai pada waktu siang tadi. begitulah aktivitinya pada setiap malam. tak tahu lah pulak berapa jumlah kutipannya pada setiap malam.... ada juta-juta agaknya  kan....

baik lah para hadirin sekalian.... saya ingin mengundur diri dahulu untuk memberi laluan kepada saya yang nak menyambung study saya... selamat malam dan semoga setiap malam adalah malam pertama kalian..... hehheheheh.... itulah gaya orang yang dah lama tak jumpa anak.... anak pak mertua lah .... apo lah ekau ni jang... poi lah main jauh-jauh....acik nak tidor ni.... kang den sosah kang.... menangih tak ado guno... hak kau dah diambik orang...

sekian.... wassalamu.... daaaaa.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan