Rabu, 5 Februari 2014

catatan terlewat 3:

assalamulaikum wa rohmatullahi wa barokatuh... semoga hari ini lebih baik dari hari semalam dan esok yang bakal menjelang lebih baik dari hari ini. janji nak paparkan catatan terakhir aku di nilai... mana dia... haaa...kat bawah tu dah ada dah... catatan yang tak seberapa yang tak ilmiah langsung... namun ia juga adalah catatan.... sebenarnya kita perlu membuat catatan dalam kehidupan ini sebagai sedikit panduan kepada diri sendiri juga kepada khalayak yang membaca. tak perlu risau atau gusar dengan apa yang orang nak kata, kerana adakah mereka itu mampu membuat apa yang kita lakukan. jika mampu sila buat yang lebih baik dari apa yang telah kamu katakan itu. 

heheh...sedikit cabaran bagi diri aku sebenarnya supaya lebih aktif "berkarya" kerana karang ani kelihatan begitu tumpul daya intelektual yang aku miliki. mungkin kerana kurang membaca menjadi salah satu puncanya. jadi rajin-rajinkan lah diri kita semua untuk membaca disamping al-Quran yang menjadi panduan hidup kita sepanjang zaman. ehh... sila lah baca catatan kat bawah tu ya.... 






begitulah sedikit pengalaman aku di halaman bandar nilai ini. yang kadang-kadang aku rasa dah jadi macam tempat aku sendiri. kononnya lah.... tapi sorang pun aku tak kenal... kenal tak kenal pun sembanglah jugak kalau orang dah tegur atau menyapa kita. kita perlu juga ramah dan jangan terlalu serius dalam menghadapi rutin kehidupan. jadikanlah diri anda selesa kerana andalah tuan punya diri anda yang dijadikan oleh Allah SWT. sekian dimaklumkan... wassalam...daaa... maaf agak ringkas penutupnya kerana aku nak pi makan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan