Sabtu, 22 Mac 2014

perkhemahan bersepadu unit beruniform sk kemayan 2013.

assalamulaikum wa rohmatullahi wa barokatuh...
kali ini jom kita tengok gambar perkhemahan tahun lepas punya. dah lama tersimpan dalam draf tapi tak pernah sempat nak buat dia punya cerita. petang yang damai ini sedamai danau di kalbu sementara menunggu mesyuarat agung pibg, cuba-cubalah jenguk apa yang patut. nak bukak mukabuku tak boleh kalau melalui onebestarinet ni. sebab tu aku dah lama tak menyibuk kat sana.

ok lah jom ikut aku kita pi berkhemah....


tengah khusuk dengar taklimat.

kem komandan dan ajk urusetia.

excited campur suspend.

tu dia orang kuat perkhemahan... cikgu khairul..!!

dah mula masuk tapak perkhemahan...

pembahagian lot untuk setiap unit...

bermulalah kehidupan sebagai seorang peserta perkhemahan...

baik-baik pasang khemah tu... kalau rosak kena ganti...

mak ooii...!!! meriahnya suasana...

apa tercegat lagi tu... tolonglah kawan ni...

hai...sambil meniarap pun boleh pasang khemah ke..???

tengok...aku buat sorang jek.... dah nak siap pun..

warna-warni kehidupan beg-beg di pangkal sepohon kelapa sawit....

bukan tarik kat situ lah....tarik ke sini sikit...

jaga-jaga... tu kakak 'quality control' datang nak check tu...

baik hati betul kakak dua orang ni... siap tolong lagi...

janganlah angkat tinggi sangat nanti runtuh...

macam ini lah ikat... itu pun tak tau ke...

yesss..... siap pun...!!!

khemah kita kat mana yek...!!

kat situ kot...

operasi menaik kan kanvas sebagai atap tempat solat...

apa tengok-tengok...orang nak lepak sekejap pun tak boleh...

dengar sini semua...

apa yang cikgu tu cakap ya...tak faham lah...

ini sapa punya beg belum masuk khemah ni...

fuuhhh...boleh tahan panas hari ni...!!!

siapa tak mengaku.... beg ni saya nak lelong kat pasar malam...

apa awak ni... saya dah tunjuk banyak kali...tak kan tak reti lagi...

trio ikatan dan simpulan sedang beraksi...

mu jange tok tau... ni projek mega ni...

kuat sikit juki... nok cabut paku pun mintak tolong ke...

tu tengah dok kerumun apa pulak tu...jom kita pi tengok....

ya Allah... macam mana boleh jadi cam ni...

ok... awak pegang dia kuat sikit...

bila lah nak sampai giliran aku ni... perut lapor dah...

sebagai seorang ahli pengakap kita mesti...

ehh... mana budak yang tadi tu...

kalau kita nak buat gadget mesti ada...

selain dari itu, kita perlu kreatif untuk...

cuma satu yang saya nak ingatkan...

boleh caya ke awok ni pakcik nasir...

baiklah sesi kita dah nak tamat ni...

mu buak gapo tu juki...
kalu tok putuh... malu mu sarimei...

napok... kei doh  tok samo ni...
ketat pulok paku ni....

tak po... usaho kejayaei.... dok gitu ustak...

beginilah suasana persekitaran perkhemahan ketika guru-guru yang dedikasi sedang melaksanakan projek mega....

mana nok letak kayu ni yek? orang lain semua dah rehat ..aku pulak yang kena buat kerja....

lain kali mau bakar ayam macam ini, maa...
kena pusing satu-satu...baru betul-betul masak...

tak tau lah sir leong...semua macam sudah masak jee...

tak pe semua sudah itam.... mesti masak punya ini...

apa pasat semua keluar api ini....

sekarang dipersilakan unit puteri islam untuk memulakan persembahan mereka....

cepatlah... mata dah ngantuk ni....

jangan lah berebut..ambik satu-satu lah...

tengok saja yo... jangan ambik pulak...

alaaa... saya malu lah....

hahahaha.... tok lawok pun....

ek eleh.... aku pun boleh buat cam tu....

hihihi... ada pulok macam tu....

malulah  nak buat persembahan...
aku dah kata dah...
cikgu...bungkusan ni bila boleh buka...

barissss..... barisss sedia....
mu nok tau dok.... ini konspirasi tahap tertinggi ni...
jangan lah tolok aku...ayam banyok lagi tu....
ye..ye.. dapat makan ayam bakar...
ooppss.... aku tok sengaja lah...
sekian lah persembahan kita pada malam ini... lepas ni semua masuk khemah dan tidor, jika tidak..

* eh...dah habis dah gambar perkhemahan yang lalu. untuk tahun ini in sya Allah akan diadakan pada bulan lima nanti. aku rasa dan aku fikir aku stop dulu sebab aaku sekarang ni dalam kelas ppg. subjek jawi: membaca dan menulis jawi. 

ok.bai....wassalamu...daaa.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan