Sabtu, 3 September 2011

kad raya jaman tori - 10.



assalamualaikum wa rohmatullah... camno raya ni, dah beli baju raya ke? nampok gayanya beraya le kita di tempat orang kali ni. awok tak sedih ke.. eh...jgn nangis la..anak jantan kalau sedih jgn lupa kat aku di sini.

eh bob.. (tak sanggup aku nak kongsi yang ini, kalau dapat di baca, bacalah sendiri).

okey la bob nanti aku cerita lain kali..ruang ini sempit sangat. cuma kesempatan ini ingin aku mengucapkan selamat berpuasa dan seterusnya menyambut hari raya..

eh kalau nak datang miri, bila sampai fon la no. 085-410319 rumah ustaz latif beri tau dia suruh khabor kat aku gi jemput lepah tu boleh la kita sembang panjang2.

okey bob...

(MALIK)
15/03/92


* malik ni memang rapat dengan aku, macam aku kata dalam siri surat jaman tori dulu. maklum lah satu sekolah semasa di al-khairiah dulu. cuma dia tua setahun dari aku. dah banyak kali aku cuba cari dia ni, sama ada di dalam buku panduan nombor telefon atau pun di mukabuku. tapi tak terjumpa lagi. mungkin belum masanya lagi agaknya. aku tak pergi pun ke miri, bukannya ada hal penting. cuma dua kali aku pergi, pertama semasa mula nak ke lawas dan kali kedua semasa nak pergi kursus di bintulu pada tahun 1995, sempatlah ke rumahnya sekejap.

silap banyaklah malik ni kalau kata aku sedih beraya di tempat orang. mungkin dia tak ingat agaknya semasa kat maktab dulu dua kali raya haji aku tak balik kampung. kali pertama masa di semester tiga dan kali kedua semasa praktikal di kampar. jadi dah biasa sangat dah berjauhan dengan keluarga ni. memanglah terasa sedih tapi sebagai perantau, itu sudah jadi asam garam dalam kehidupan ini. bak kata orang tua-tua alah bisa tegal biasa atau pun lumrah dalam kehidupan.

ok... cukup dulu... assalamualaikum...daaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan