Sabtu, 3 September 2011

kad raya jaman tori - 12.

(gerenti tak boleh baca kad ni)


Bob,
Kak Syah mohon ampun dan maaf sekiranya terdapat salah & silap semasa kita bersama di mpki ini. Kak doakan moga bob berjaya dalam segala lapangan & bahagia selalu.
ini 20 sen. simpan baik2 duit raya ni.

kak syah.


* masa mula-mula dapat kad ini aku teramat hairan dan pelik. kad ini bersetem dan berpos tapi dari kak syah. setelah puas aku berfikir dan bertanya kepada rakan serumah sewa, barulah aku tahu siapa dia ni. rupanya dia ini dari pengajian melayu, memang sama batch dengan aku dan sama persatuan dengan aku. dah tu dia dipilih jadi exco bahagian penerbitan kalau tak silap aku. tapi duit 20 sen tu memang ada dia bagi. kesan warna perang tu adalah kesan salotap untuk dilekatkannya duit siling tersebut. sekali fikir macam-macam perangai manusia ini. cuma aku tak berapa pasti dia ni berasal dari mana. maklumlah di ipoh ni, semua orang cakap loghat utara. kecuali yang dari sebelah pantai timur seperti kelantan dan terengganu. guru pelatih dari pahang pun mengada-ngada cakap loghat utara. nasib baiklah aku tak terikut sama. cuma kadang-kadang saja nak menyakat dia orang tu.
ok...wassalam buat kak syah... tak tahu dimana dia berada semoga makin sihat dan bahagia selalu dari aku di angin lalu... daaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan