Jumaat, 28 Ogos 2009

daerah lembah kelabu- ii

aku cuba membangunkan
resah rindu ini ke alam nyata
bangkit dari igauan rasa
membunuh para wajah-wajah duka
yang mempalit rona-rona kelabu
ke muka ku
dan membunuh harapan
yang dipertaruhkan
untuk bersatu.

alangkah anehnya
jika berganjaknya ketetapan itu
dan berubahnya keyakinan
harus hancurkah arca keagunganmu
yang terbina megah
di daerah itu.

kekelabuan masa lalu
ketika di daerah mu
aku begtu sukar
untuk mencari satu wajah ayu
milik primadona makhluk Mu
hingga ku, aku tertanya-tanya
wajah siapakah nanti
bakal ku cumbui di dalam sepi
buat menunai satu tugas naluri.

Tuhan ku
dalam arus daerah Mu
aku hampir tewas
aku terdesak oleh kabus kelabu
yang telah menunda
detik untuk bercumbu bebayang kelabu
dan melengah aku
mengetuk pintu bertemu Mu.



B.Tan.88.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan