Jumaat, 21 Ogos 2009

sepi ini mengajar aku erti rindu.

semalam adalah sebuah pertemuan
pertemuan dalam mencari realiti
pertemuan dalam membeza mimpi
sedang kita enak diulit fantasi.

tersedar aku dari lamunan
kau tiada di sisi
ku ngerti
sepi ini terlalu ngeri
menghiris hati mengilu di kalbu.

sayang.....
bekalkan ku azimat ampuh senjata kukuh
di kamar pengap ini aku terperangkap senyap
lemas tidak bernafas rindu menyerbu.

kini ku ngerti
sepi ini terlalu ku benci
rindu itu amat ku perlu
kesepian kerinduan
adalah dambaan pilu di kalbu.

sayang.....
sepi ini mengajar aku erti rindu
esok yang mendatang pasrahlah aku
menunggu saat fajar menjelang
dan mentari bahagia terserlah cerah
hilang duka hilang nestapa
hilang pilu hilang sayu
wajahmu ku tatap penuh rindu
terlerai sebuah gumpalan
terbuka pintu persalaman
cintaku cintamu jua
berpadu satu kukuh di kalbu.


b.tan.
12-16.09.2006.
batu rakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan