Jumaat, 21 Ogos 2009

hujan nyanyi rindu

hujan... sejuk...
dan rindu pun bersatu
mendendang lagu pilu
tak kala lama tidak bertemu
seumpama padang gersang kering kontang
aku terkapar dalam sangkar cinta menggeletar.

kasih berpaut pada pohon aku tersangkut
hanyut dalam arus kalbu ku kurus
mencari engkau di mana aku tak tahu
seribu janji tak kau tepati aku hampir mati
semoga kau mengerti fahami cinta ini
usah kau berdalih aku telah letih
dalam hujan masih aku menyimpan harapan
dalam rindu kita bertemu dalam cinta kita bersatu
antara kau dan aku.


b.tan.
19.09.2006.
batu rakit.


* tiga puisi ini aku tulis semasa mengikuti kursus pendidikan islam prasekolah di institut perguruan batu rakit selama dua minggu. peserta seramai 22 orang tapi malang hanya aku seorang lelaki. ceria dalam sepi...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan