Ahad, 19 Julai 2009

surat jaman tori - v

Rosnah bt. Jamaluddin
Sek. Men. St. Patrick
P.S. 124 91007 Tawau
Sabah.

27/1/92

Assalamualaikum.

Menemui Atan semoga sihat dan genbira selalu di sekolah yang baru. Andak sekeluarga di sini alhamdulillah sihat walafiat.

Tujuan Andak menulis surat iai ialah untuk memberitahu surat atan telah selamat andak terima dan faham akan isi kandungannya. Baru-baru ini andak menalipon mak dia suruh andak ajak atan ke rumah andak pada cuti bulan 2 ini. Andak dan abang Nasir pun memang suka kalau atan dapat datang ke sini jika atan tak cukup duit tambang balik nanti andak akan bayarkan. Kami harap atan sudi datang. Kalau atan nak datang talipon abang Nasir 089-775585 atau talipon rumah cikgu Zulfata yang atan talipon dulu dan abang Nasir boleh tunggu di lapangan terbang Tawau.

Bersama sama ini andak sertakan gambar Ahmad Syamim bersama keluarga untuk simpanan ayah tan.

Andak rasa cukup setakat ini dulu semoga kita berjumpa di Tawau cuti nanti insyaallah.

Wassalam.

Yang benar.
(tandatangan)




*Andak ialah kakak aku yang juga seorang guru dan pernah menetap di tawau untuk beberapa tahun. aku kesana pada 2 atau 3 hari raya puasa, dapatlah aku merasa beraya di tawau dengan mengikut andak dan abang nasir pergi ke rumah kawan-kawannya. bukan setakat tu saja, semasa cuti sekolah akhir tahun pulak, andak dan abang nasir telah pergi bercuti ke kota kinabalu dan ajak aku datang sekali bercuti kesana. ratalah kota kinabalu tu aku pergi. tapi sebelum tu aku dah pergi jugak, pada cuti bulan tujuh, aku ikut kumpulan cikgu-cikgu smk lawas mendaki gunung kinabalu. pendek kata puaslah berjalan, tapi tak sempurna jugak, sebabnya semasa di tawau abang nasir tak sempat bawak aku pergi SEMPORNA. ha!ha!ha! tak kelakor pun.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan