Jumaat, 15 Ogos 2014

gambar hiasan sebagai pembuktian...

assalamualaikum wa rohmatullahi wa barokatuh dan salam sejahtera...
semalam aku ada kata nak kongsi gambar pada tahun 2011 kan. haa... kat bawah tu dah ada dah gambarnya. jadi, mari kita tengok sama-sama ya... 

ini gambar semasa aku nak hantar anak aku ali dan aisyah kat rumah maklong di greewood, gombak pada 24.09 2011(sabtu) yang lalu. dah nak sampai plaza tol karak, aku snap satu gambar signboard.


aku pun standby dengan kad dan duit yang mencukupi. tak ingat dah berapa ringgit. 


satu pemandangan selepas plaza toll. jalan agak lenggang walau pun masih lagi dalam mood raya ketika itu.


dari jauh kelihatan banjaran besar yang memisahkan pahang dan negeri sembilan.


ini gambar saja aku suka-suka nak snap...


menghampiri banjaran titiwangsa pula yang memisahkan pahang dan selangor. kelihatan mulut terowong yang ternganga siap sedia untuk menerima apa sahaja yang melaluinya.


terowong ini pada permulaannya satu lorong saja iaitu yang di sebelah kiri. kemudian entah tahun yang keberapa aku pun tak ingat, akibat pertambahan dan kesesakan kenderaan yang banyak maka telah ditebok dan dibuat satu lagi terowong.


ini pula salah satu pemandangan ketika aku dah keluar dari plaza toll temerloh. waktu ini jam menunjukkan pukul 6.29 petang.


ini pulak persimpangan untuk ke jerantut dan temerloh. kalau ke kanan ia ke jerantut dan jika ke kiri menghala ke temerloh. gambar ini aku sengaja aku snap sebagai menghilangkan boring kerana isteri aku kat hospital temerloh.


hahahaah... jangan lah gelak kuat sangat... malu lah aku... ini bukan lakonan ya... gambar real punya. aku tertidor pada pagi 25.09.2011(ahad) jam 6.21 pagi. macam mana aku tahu? aku tahulah sebab anak aku yang cerita dia orang ambil gambar ketika aku tertidor tak sedar apa. tengok mulut tu ternganga, nasib baik tak macam mulut terowong... kalau tidak anak naga pun boleh masuk... wajah yang kengalehan banar...


ini dia banguna hoshas atau nama rasminya hospital sultan haji ahmad shah, temerloh, pahang. tak ingat dah berapa kali aku ke sini. dan pernah sekali aku lepak kat depan pintu lobinya sehingga pagi ketika isteri aku dimasukkan kali kedua kerana jangkitan kuman kat jahitan pembedahannya. nyamuk tak usah cakaplah banyaknya.


pemandanga menghala ke kuala lumpur pada hari ahak bersama isteri yang baru keluar hospital dan nak ke kelang. kalau tinggal dengan aku,, mana sempat nak pergi sekolah lagi, nak jaga anak lagi, nak urus rumahtangga lagi, dan nak layan serta jaga isteri aku yang dalam 'pantang' tu.


pemandangan di hadapan simpang hutan lipur lentang. baru lepas makan nasi lemak. kaki langit yang damai...


sementara menunggu anak aku berkameh... sempat aku ambil gambar sebagai kenangan...


antara kereta pengunjung pada petang/senja itu.


ketika membuat pusingan... aku snap satu gambar air terjun. yang berwarna putih tu adalah air yang kelihatan di celah-celah dedaunan hijau hutan lipur lentang. waktu ini ialah 6.53 petang. dah senja pun...

kenapa tak ganti atau bersihkan papantanda tu. kan nampak comot...


satu lagi dia punya papantanda...


sebuah kedai kain kat little india, kelang... hanya mata yang mampu melihat tapi poket tak mampu berbicara...


siti nur aisyah...


sayu hati aku lihat wajah anak aku ini. terpaksa dipotong pendek kerana banyak kutu!!!
   

tapi masih lagi keletah dan menghiburkan hati aku...


sedih dia sebab aku dah nak balik ke bera. tapi tak pa uminya dah ada kat kelang bersama-sama, cuma tak boleh bermanja sangatlah.

* sekian terima kasih daun keladi... nak jumpa dan tengok lagi...
* wassalam... aku balik dulu nak pi solat jumaat pulak... daaa...

Tiada ulasan:

Catat Komen