Isnin, 14 Februari 2011

ada RM450.00?.....

GAMBAR BUKTI:




INILAH RUPA CPU YANG TERBAKAR KETIKA AKU SEDANG TIDUR.



TIBA-TIBA ANAK AKU DATANG MENGEJUTKAN DAN BERKATA ADA MASALAH: KOMPUTER BERASAP!!!!!!


AKU BANGUN DAN MEMANG BERASAP! BEBERAPA SAAT KEMUDIAN DI DALAM CPU ADA WARNA MERAH YANG MENUNJUKKAN API DAH MULA MENYALA DAN AKU DENGAN PANTAS MENGAMBIL KAIN BASAH DAN MENEKUP SERTA MEMADAMKANNYA. ALHAMDULILLAH BERJAYA DIPADAMKAN TAPI INILAH RUPA CPU ITU. TERAMAT CANTIK SEKALI WAJAHNYA YANG CUN MELECUN !!!!!!



INI PULA GIGI RONGAK LAPTOP AKU YANG DI CUNGKIL OLEH BUAH HATI AKU.!!


INILAH RUPA LAPTOP AKU SEBELUM GAMBARNYA HILANG ENTAH KEMANA TANPA SEMPAT AKU MENGEJARINYA DENGAN RM!!!!!!!!!

assalamualaikum....

aku baru dapat sms dari active technologi, yang mengatakan laptop aku tu memang bermasalah motherboard dan aku nak repair ke. aku jawab tak nak sebab belum ada baget lagi. kosnya cuma rm 450.00. tapi di tengah bulan ini manalah aku nak cekau duit sebanyak itu. beberapa kali air mata jantan aku berlinangan pada bulan ini bila anak-anak aku yang duduk asrama meminta belanja untuk itu dan ini. sehinggakan isteri aku yang seorang surirumah sepenuh masa terpaksa bekerja di kantin sekolah untuk membantu aku dari segi kewangan. aku amat terharu dengan kesudian dan kesediaan beliau untuk sama mencari sedikit belanja untuk menampung perbelanjaan keluarga.

laptop tu bukan aku tak sayang, tapi aku lebih sayang pada keluarga aku. biarlah dulu dia berehat kerana aku telah menggunakannya sejak dari tahun 2008 untuk kegunaan pru 12 lagi, dan sememangnya aku perlu laptop itu kerana aku jugak ketika itu seorang guru data yang menggunakan notebook kpm tetapi telah terlalu slow dan teramat melambatkan kerja aku. untuk kegunaan kerja seharian dan kerja-kerja parti aku telah membeli secara ansuran dari active technologi. dah habis bayar pun. bila dah habis bayar bermakna dah habis warrantinya. terpaksa tanggung semua.

aku update blog ini menggunakan pc dalam bilik aku di pejabat sekolah. salah atau mencuri masa kerja. itu urusan aku, asal jangan semua kerja aku terbengkalai sudah dan siap seperti adanya. cuma aku agak terkilan bila aku difikirkan sebagai "dirty minded". aku bukan maksum dan bukanlah terlalu baik tanpa dosa dan noda. tapi aku manusia biasa yang juga hamba Allah yang lemah, sebagai hamba Allah perlulah kita sentiasa membaiki diri dengan sentiasa menghampirkan diri pada Yang Maha Khalik untuk kesejahteraan hidup sama ada di dunia lebih-lebih lagi di akhirat kelak.

cukup untuk posting kali ini, jangan lebih-lebih jugak nanti orang baca menyampah. hahaha... ok wassalamu.

____________________________________________________________________


inilah wajah buah hati aku yang menjadi penyeri seharian setelah kakak-kakaknya berhijrah ke asrama. hilang segala keletihan bila melihat ia ketawa dan bermain dengan ceria.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan