Selasa, 12 April 2011

Menunggu hadir sebuah rindu.

Berteleku di sejadah usang
merenung jauh ke sudut hati
dan sebuah rasa yang sering tiba
kian malap dimamah gelita
tak kala aku mengharap hadirnya sebuah rindu.

Tuhan...
lewat pertemuan lalu
aku tersipu malu
rindu yang hadir tak sempat ku sambut.

Kini ...
saat aku sepi
mana lagi nur cinta-Mu
dalam kegelapan
mana lagi nur kasih-Mu
izinkan aku taut kembali
butir-butir tasbih rindu-Mu
buat mengubat seribu luka di kalbu.

Tuhan...
dalam menunggu hadirnya sebuah rindu
aku pasrah bersama noda cinta kelmarin
di sejadah usang ini
ku pamir segala yang terukir
kenangan-kenangan silam
ku persembah satu persatu
buat merawat seketul hati
buat menyuci segala daki.

Tuhan...
dalam pertemuan ini
terimalah sebuah rindu dari ku
bersama seribu rasa penyesalan
tentang seruan Mu yang lewat ku sahut
tentang cinta Mu yang lambat ku sambut
tentang kalimah Mu yang jarang ku sebut.

Tuhan...
dalam menunggu hadirnya sebuah rindu
aku hanya mampu berteleku di hadapan Mu.


B.Tan.
10-12.04.2011.
Bera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan