Sabtu, 28 Jun 2014

aku dan catatan ku - iii.




* catatan ini agak bercelaru tulisannya kerana aku tiba-tiba diserang rasa seram sejuk dan berpeluh yang aku tak tahu apa puncanya. ia berlaku semasa aku cadang nak tidor dulu kemudian baru bangun untuk qiamullail dan study subjek akhlak. baru saja aku merebahkan penyandar dan berbaring, tiba-tiba aku rasa badan gementar dan rasa tak selesa, macam ada sesuatu yang cuba menyerkup aku dan membuat aku lemas. cepat-cepat aku bangun semula dan membuka tingkap van biar udara luar masuk. namun aku mula berpeluh dan masih rasa tak selesa. rasa berdebar-debar pulak. mungkin ini malam pertama aku kat situ agaknya. suasana kawasan itu memang sunyi dan agak tertutup kerana ia di bahagian belakang masjid bersebelahan dengan bukit yang apabila waktu malam anjing-anjing akan menyalak tak tentu pasal. entah apa lah yang dilihatnya. itu aku tak mahu ambil tahu. akhirnya aku keluar dan pergi melakukan kado hajat dulu. dan cerita seterusnya aku ada catat dalam catatan yang keempat.  baca jangan tak baca. cerita yang entah apa-apa entah...

pada hari esoknya aku ada cerita pada 'din alps' apa yang aku rasa pada malam sebelumnya. tau apa jawabnya: biasa lah tu... sambil menunjukkan ke arah van jenazah yang jaraknya lebih kurang dua puluh kaki dari van aku ini. tapi alhamdulillah... malam-malam seterusnya ia jadi biasa seperti malam ketika exam semester tiga dan empat yang dulu. lena tidur ku diulit intan kesepian... wassalam.... daaaa... see you...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan