Rabu, 17 Mac 2010

Gasak Sampai Tertonggeng.....



gasak sampai tertonggeng
mencari sen-sen
dari poket orang miskin.

gasak sampai tertonggeng
orang lain
jangan bising-bising
aku suka aku akan kencing.

gasak sampai tertonggeng
aku tak peduli
kalau jet hilang enjin
janji aku pakai cincin.

gasak sampai tertonggeng
aku bukan orang lain
suka makan macam cacing
senyap tak bising-bising
dan aku akan dapat komisen.

gasak sampai tertonggeng
kalau kau berbau hancing
kau mesti bayar lebih
kerana kau orang miskin.

gasak sampai tertonggeng
katalah apa kau nak kata
aku sudah jadi piem
aku sudah 'naik' isim.

gasak sampai tertonggeng
gasaklah apa aku boleh gasak
tertonggeng terpusing
tetap aku lanyak
aku nak banyak-banyak
tak mahu sedikit
macam orang terkincit
kau mahu lebih
kau mesti bayar lebih
untuk aku agih-agih
untuk aku dan kroni aku.


b.tan
seribuntar
17032010

*siap digasak pada 4.15am.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan