Jumaat, 8 Oktober 2010

kad raya jaman tori - 6.

Menemui,
Ustaz Borhan

Selamat menyambut hari raya. Kepada ustaz saya memohon doa agar di ampunkan semasa di sekolah.
Di sini saya juga mohon ampun dan maaf kerana kad yang dilayangkan ini bukan khas untuk cikgu mahupun ustaz. Kad ini sekadar kad yang mengucapkan selamat menyambut hari yang berbahgia.

Selamat menyambut hari raya.(dalam tulisan jawi)


Yang Benar
(NURKHAIDAH)
PELAJAR


* aku agak kad ini bukanlah di tulis oleh nurkhaidah sendiri. kerana tulisannya cantik dan agak kemas. mungkin kakaknya yang rajin tolong tuliskan. namun begitu itulah jalan bahasa yang dicatatkan, aku pada mulanya puas jugak nak memahami apa yang tersirat disebalik yang tersurat. rupa-rupanya kad itu tak tercatat khusus sama ada untuk cikgu atau ustaz kat muka depannya. hanya sekadar tulisan " Selamat Hari Raya Aidil fitri" sahaja. no hal lah, kata orang sekarang ni. yang penting ialah niat kita ikhlas untuk menyampaikan ucapan atau menghantar kad raya. aku tak berapa ingat nurkhaidah ini, memang aku mengajar dia semasa di srb agama, lawas, tapi aku tak berapa ingat rupanya. maklumlah, murid di sekolah ini datangnya dari seluruh daerah lawas, malah dari sundar yang jauhnya lebih 40 kilometer. gelap subuh dah pergi sekolah, balik nanti pukul lima lebih selepas kelas kafa. itu belum lagi dikira keadaan jalan yang berdebu tak ada tar, atau kalau hari hujan. tapi semangat nak belajar tetap tinggi dan cukup membanggakan. semoga nurkhaidah berjaya di segenap lapangan yang diceburi, berjaya di dunia dan berbahagia di akhirat, hendaknya. amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan