Selasa, 5 Julai 2011

lancangkuningboat: kenapa dan mengapa.....(2)

disambung kembali entry terdahulu:

setelah membiarkan saja nama lancangkuningboat berleluasa dan merayau serta merayap di mana-mana ia sempat hinggap, suatu hari aku bertanya kepada penyelia ict kat sekolah aku, boleh tukar nama tak kat mukabuku itu. katanya, boleh dan ia pun menjelaskan beberapa langkah yang perlu aku lakukan. balik rumah aku pun mencuba, katanya dalam tempoh 24 jam ia akan bertukar secara automatik. aku pun tak tahu betul ke tidak. tapi masih jugak seperti nama yang lama, biarlah, aku pun bukan susah dek kerana nama itu. cuma, aku terus jugak mencuba sehingga akhirnya aku tahu apa punca ia tak boleh ditukar. tahniah kepada diri aku sendiri kerana akhirnya dapat muncul sebagai seorang aku yang sebenar.

oleh kerana, nama pun lancangkuningboat, jadi aku rakam gambar baju yang tertera perkataan "sukan tahunan sk kerayong 2008", sebagai pengenalan atau gambar profil aku, kerana aku ni pemalu orangnya. tapi gambar tu tak bertahan lama kerana bila aku mula memegang dan menyentuh bola serta kayu hoki pada bulan dua... gambar bola hoki pulak yang menjadi pilihan aku. pun tak lama, kerana terlalu teruk pencapaian pasukan hoki sk kemayan, aku tukar lagi gambarnya kepada gambar aku yang original. gambar aku berdiri disebelah backdrop sambutan maulidur rasul 2011. dengan misai dan janggut yang panjang berjela, itulah wajah aku yang sebenar. tapi bertukar lagi kepada gambar yang ada sekarang, kerana ia lebih mengambarkan tentang diri aku yang sebenarnya, tentang minat dan kecenderungan aku serta tentang jiwa dan perasaan aku. itulah gambaran hatiku...hahahah...perasan lah pulak.

orang lain bila bukak mukabuku, mesti asyik chatting...chatting...chatting... tapi aku tak, bukan lah aku tak pernah bersembang siber, tapi itu bukan keutamaan aku bermukabuku. rakan sembang aku hanyalah seorang dua saja, itu pun jarang-jarang..., kadang-kadang... yang selalunya sorang tu lah, tapi ia lain sikit... aku pun tak tahu apa yang lainnya... hahahah....

ok, lah... aku ni banyak lagi nak catat kat sini, tapi korang tahu lah aku ni, nama saja ada broadband baru, prestasinya mula membuat aku nak berasap telinga. install, tapi tak boleh nak guna. tak pe, sekejap lagi aku nak balik dan terus ke celcom kat kerayong tu. nak tanya apa dah jadi dengan apa yang aku telah beli itu. aku malas lah nak bising-bising, sebab aku tak suka kecoh-kecoh, lagi pun banyak dah benda yang aku nak tulis buat update blog, tergantung begitu saja... kasihan sikit kat aku ini... puasa dah tak lama dah... jadi sebelum aku mengundur diri izinkan aku mengucapkan 'selamat bersungkai' kepada mereka yang berpuasa sunat syaaban, semoga kalian ditambah kekuatan iman oleh Ilahi hendaknya.Amin.
sekian terima kasih, begitulah adanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan