Selasa, 11 Oktober 2011

kau seumpama sebuah rindu...

kau seumpama sebuah rindu
yang sering hadir dalam hidup ku
memberi sinar seribu pengharapan
tak mungkin ku usir walau sejengkal.

kau seumpama sebuah rindu
tersimpan kukuh di sudut kalbu
mekar harum mewangi selalu
biar kita tidak pernah bertemu.

kau seumpama sebuah rindu
perangkap sepi tak kala ku pilu
bawakan daku bekal kasihmu
pengubat segala resah di kalbu.

kau seumpama sebuah rindu
tersimpul mati dalam diri
mengalirlah dikau di seluruh hidup
sirami diri yang kurus ini.


b.tan.
10.10.2011.
bilik gerakan,
ppd bera.
9.35am-12.15am.


*
itulah suruh lagi aku pergi kursus, bukan lah aku tak boleh pergi. terboleh lah sangatnya pun. tapi aku karang ani rasa lain macam saja. antara tak ada mood dan tak ada mood. kan aku dah kata aku tak mood. tapi tak apa lah demi tanggungjawab dan amanah, aku akan kuatkan semangat untuk menghadapinya. bukan susah sangat pun kursus ini, tapi aku yang banyak songehnya, ye tak. tak percaya tanyalah aku. ok lah, kerana ini kursus bm yang pertama aku hadiri semenjak mengajar bm di sk perantau damai hinggalah ke sk kemayan ini, aku akan catat pengalaman aku itu nanti. tapi...tak ketinggalan juga, jika aku boring nanti, dan tiada gangguan dari member-member lain aku akan ambil kesempatan itu untuk menulis sajak. tak kiralah apa temanya, asalkan ia dapat melepaskan sebuah resah rindu yang tak bertepi terhadap insan-insan yang aku ingati selalu. sesungguhnya hidup ini sunyi dan sepi tanpa bicara dan beibun dari kalian semua. ok lah, lagi sekali sebelum aku terus merepek yang bukan-bukan, izinkan aku mengundur diri buat seketika kerana waktu sekarang telah pun masuk waktu subuh bagi daerah bera dan yang sewaktu dengannya. jumpa lagi di kesempatan yang lain. assalamualaikum wa rohmatullahi wa barokatuh...daaa... (macam aby fana lah pulak, eh aby fana pergi menunaikan rukun islam yang kelima kan, semoga ia mendapat haji yang mabrur dan sentiasa dirahmati oleh Allah hendakNya, amin.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan