Rabu, 19 September 2012

kad raya jaman tori - 21.

assalamualaikum...
bulan syawal dah habis pun... jamuan raya dah tak ada lagi... dulu aku ada janji nak sambung siri kad raya jaman tori.... dah aku scan semuanya.... lepas tu aku tak ingat aku simpan kat folder mana....puas dah aku cari dalam pendrive aku yang tiga biji tu. tapi tak jugak berjumpa. entah-entah aku tak save agaknya... 
akhirnya aku terjumpa pulak lagi kad raya yang tak aku scan dulu, jadi korang boleh tengok lah sendiri ya kat bawah tu... ini antara kad raya dari adik beradik aku... ada lagi yang lain... nanti aku cari semula... kalau terjumpa aku scan semula dan kita baca sama-sama apa isinya nanti.



kad raya ini aku terima dari adik aku yang pernah berkhidmat di bosnia-herzegovina lama dulu. aku pernah ceritakan dalam siri surat jaman tori dulu. oleh kerana ia adalah sejarah jadi aku simpan kad ini sampailah sekarang. mungkin suatu hari nanti aku akan hantar kat muzium peribadi milik aku sendiri. nak hantar kat muzium lain mungkin dia orang tak terima agaknya.



begitulah isi kandungan atau coretan dari adik aku ini. masa ini aku baru lagi kawin, belum sampai setahun pun. masih dalam proses menyesuaikan diri lagi bak kata orang dulu-dulu. tapi itu dulukan, kini aku pulak dah beransur tua. begitulah lumrah kehidupan yang berputar umpama pusingan roda, ada masa di atas dan ada ketikanya berada di bawah. cuma pandai-pandailah kita bermain dengan gelombangnya agar kita tidak tewas dalam arus yang tidak menentu arah tujunya. yang baik dijadikan pedoman dan yang buruk dijadikan sempadan.

sekian, wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan