Isnin, 19 Ogos 2013

kad raya jaman tori 27.





assalamualaikum.... nampaknya kad raya jaman tori the series masih belum tamat lagi, sebab bulan syawal masih panjang seperti jamuan rumah terbuka yang tak tahu bila kan berakhir. agaknya lepas habis bulan syawal pun jamuan raya tak habis lagi. begitulah hebatnya kita beraya.

untuk kad yang ke 27 ini, ia adalah kad dari aku untuk bonda tercinta. jika dulu tahun 1993 tapi kini tahun 1995, iaitu tahun terakhir aku di bumi kenyalang. memang banyak kenangan sama ada manis atau pun pahit, sedih atau gembira, tapi aku telah berjanji dengan diri aku bahawa aku akan hanya menyatakan yang baik-baik sahaja tentang negeri sarawak ini. memanglah bila bersembang pasal posting pertama ada yang agak kaget dan kagum bila dinyatakan posting pertama aku adalah di sarawak. maka mulalah ada yang bertanya tentang itu dan ini. pasal itu lah, pasal ini lah. tapi seperti janji aku, aku hanya berkata yang baik saja sebab kalau nak cari keburukan atau kekurangan walau dari segi atau sudut apa pun, di semenanjung ini berlambak keburukkan dan kekurangannya. jadi bagi aku tak usah lah kita bercerita tentang kelemahan yang ada di sarawak, lebih baik kita berusaha memperbaiki kelemahan diri kita sendiri.

ok lah, aku berhenti dulu... pasal 1.30 nanti ada mesyuarat pulak. wassalam .... daaa....
oh...ya!! maaf jika kad itu sukar dibaca kerana jika dibesarkan imej, nanti ada yang tak terpapar. harap maklum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan