Rabu, 21 Ogos 2013

kad raya jaman tori 29.


























aku sebenarnya serba salah sama ada nak tunjukkan kad ini atau pun tidak. tak tunjuk karang macam tak adil pulak. tapi bila tunjukkan mungkin payah nak dibaca. bukan kerana bahasanya tapi tulisannya yang agak kecil. walau bagaimana pun korang bacalah sendiri kad dari adik bongsu aku ni. tinggal bahagian dalam saja dah. bahagian depannya entah ke mana dikoyakkan oleh anak aku. nasib baik bahagian yang penting ni dapat diselamatkan. aku pun dah tak ingat tahun bila kad ini aku terima. sama ada aku dah kawin ke belum, aku pun tak pasti. kalau tengok pada hujung tandatangan tu macam nombor 93. kalau tahun 1993, tahun aku mendirikan rumahtangga, tapi rasanya kad ini aku terima sebelum aku kawin, pasal aku kawin pertengahan bulan sebelas.
tak kesahlah kan bila tarikh kad tu, yang penting ingatan dan kenangan sesama adik beradik. maklumlah duduk berjauhan. 2,3 tahun sekali baru berjumpa. tapi bak kata pepatah 'alah bisa tegal biasa'. memang aku dah rasa lali dan kadang-kadang tu rasa biasa je. cuma bila raya je yang agak sedih. tu pun sekejap saja. lepas tu rasa biasa semula. lain orang mungkin lain pulak dia punya perasaannya. lagi pun masa tu bujang lagi kan. tak ada apa yang nak dirisaukan. belum ada tanggungjawab atau komitmen terhadap hidup berkeluarga.
lain lah sekarang...
bila sentuh bab sekarang ni, aku terpaksa berhenti dulu kat sini dan beredar meninggalkan pc kat meja aku ni. buat teman aku, maaf kerana tak sempat lagi kita bersembang. wassalam.... daaa....








Tiada ulasan:

Catat Ulasan