Khamis, 12 September 2013

kad raya jaman tori 35.




lagi satu kad yang bukan kad raya. ini pun special jugak... jangan cakap tak special. kalau tak, tak kan lah masih lagi aku simpan walau pun aku ini bukan bank simpanan nasional. kad ini kiriman 'by hand' oleh anak murid aku semasa di srb agama lawas dulu. beberapa hari sebelum cuti akhir tahun dan beberapa hari sebelum aku meninggalkan tanah lawas, aku telah menerima beberapa keping atau pucuk surat 'by hand' dari anak murid yang aku mengajar kelas mereka. antaranya ialah dari aida herna juini yang tinggal di kampung punang yang terkenal dengan 'tahai'. kalau nak tahu apa tahai tu cari lah kat google. mungkin ada agaknya maklumatnya kat sana tu.

inilah antara kenangan semasa aku berada di lawas. walau pun hanya sekadar di atas secarik kertas buku tulis yang dikoyakkan, tapi hasrat yang tersurat di atas kertas tersebut amat bermakna bagi aku. memang aku tidak akan lupa kepada mereka. mungkin aku tidak mengingati mereka seorang demi seorang,  tetapi untuk lupa kepada semua orang adalah tidak sama sekali. apatah lagi di zaman maya sekarang ini. semuanya terasa dekat dan hampir saja. 

ok lah.... aku nak balik dulu. mungkin esok aku akan paparkan lagi mana yang belum tu. sabar ya.... wassalam.... daaaa....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan