Isnin, 10 Januari 2011

apa aku merepek ni....

assalamualaikum....
beberapa perkara masih belum beres, tapi insyaAllah akan beres juga. antaranya mesyuarat persediaan sukan tahunan, perancangan program tahunan surau taman triang maju, semakan daftar pemilih upu padang luas serta senarai peralatan sukan yang nak dibeli pada tahun ini. nak pergi tempah medal dan piala. rabu ni start latihan merentas desa. pisang kat kebun tanah sejuring belum habis diterangkan lagi. pagarnya masih lagi belum selamat. perlu ditambah tiangnya biar rapat sikit supaya senang puyuh berlari-lari dan payah lembu menari-nari. aku mesti habiskan jugak atau membereskan proses pembukuan kegampangan yang dah melangkau tahun tergendala kemajuan projek tersebut. nak aku biarkan saja, bukan prinsip dan bukan kegemaran aku. tapi ini sedikit sebanyak agenda yang perlu aku bereskan setelah liverpool tewas tipis 1-0 kepada setan merah. walau kalah aku tetap tabik pada pengurus baru dan barisan pemainnya termasuk gerrad yang dibuang padang. nampak sangat setan tersebut hanya bergantung kepada penalti untuk menang. itu pun nasib baik masuk. tapi kalau fahmi, mungkin tak masuk kot.
semakan daftar pemilih??? ya, semakan daftar pemilih. dah daftar ke, belum? kalau belum jom pergi daftar. pru dah tak lama lagi. kalau nak tengok be end berkubur perlulah berkerja kuat. bukan bergebang kuat. aku memang tak sempat nak nak menyiapkan semakan buku daftar tersebut. mesti saha banyak kali bersungut agaknya. tapi jangan bimbang sebab ia masih dalam kepala otak aku lagi. bermakna ia masih boleh disiapkan sebelum pru 13.
oh! ya. minyak hitam ada ke lagi nak buat garisan padang bolasepak dan bola jaring. sukan pun nak guna minyak hitam jugak. aku ingat motor dan kereta saja yang guna minyak hitam tapi padang pun guna. tapi tak apa nanti shahriman boleh uruskan. yang lama lebih karnival permainan ada lagi tapi tak cukup. dapat dua tiga tong, ok lah agaknya.
hari tu, beberapa kali anak-anak aku yang duduk asrama, buat panggilan, tapi nasib baik bukan panggilan kecemasan. cuma sekadar panggilan bertanya khabar dan itu dan ini. macam mana agaknya ahmad kamal abdullah duduk asrama. tapi bila difikirkan semula. aku tak lah lorat sangat sebab aku dulu pun lepas sekolah rendah, duduk asrama jugak. ok, apa tak ada cacat cela pun. cuma aku saja yang membuat cacat cela. tapi itu cerita underground. tak perlu cerita kat sini.
oh, ya sabri ada talipon. tapi aku tak angkat sebab aku tak dengar. bukan lah aku pekak tapi volume dia memang tahap minima. mungkin telinga semut pun tak dengar agaknya. pertama dulu dia call, ajak pergi hospital nak melawat zaid kat bilik bersalin, hahaha... ini bukan kelakor tak payah lah nak gelak. orang tu sakit awak buat lawak pulak. kali kedua semalam, lepas pergi asrama seri bera. aku nampak dah kereta dia tapi bayang dia pulak aku tak nampak. jadi aku ingat jeling-jeling, pusing-pusing tak nampak lagi. aku pun baliklah dan singgah dia rumah mak dan ayah aku sambil mengutip beberapa bijik kelapa. kelapa mahal sekarang ini. sebijik dua ringgit lebih. minyak pun dah makin mahal sekarang, aku ingat tak lama lagi satu dasar akan dibuat oleh pemerintah iaitu dasar kongsi kereta macam yang pernah dibuat dulu-dulu. tapi semuanya indah kabar dari rupa sebab semuanya rupa penipu belaka.
aku ingat dan aku pun dah berfikir aku nak berhentilah dulu merepek ni sebab tak lama lagi aku nak bentang kertas kerja di persidangan bangsa-bangsa bersatu sk kemayan. waktu dan tarikhnya pada hari ini 10 januari 2010, eh silap 2011 lah tepat jam 1.35 petang. jadi terpaksalah aku berundur diri dari medan perepekan ini buat sementara waktu bagi memberi laluan kepada siaran azan zohor yang akan berkumandang sebentar lagi.
sekain,, eh sekian terimalah kasih kepada yang dah membaca tulisan ini. tapi ini bukan pedooh, cuma cakap terus terang saja supaya senang nak paham, bukan pak hang. eh, berapa banyak eh da, aku berenti dulu ya.
wassalamu, hingga bertemu jangan jemu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan