Sabtu, 22 Januari 2011

rimau...ehh.! rimup la..


assalamualaikum....
malam tadi aku macam biasa agak lewat merebahkan badan. aku merayau ke sana dan ke sini. singgah di sana dan singgah di sini. mengusik sikit-sikit dan ketawa yang lebih. akhir sekali aku disapa oleh sipanjang yang aku sengaja buat tak tahu. sembang-sembang dan cincau, cau..cau.. aku pun rebah setelah menguruskan anakanak aku yang tidor merata-rata.

di pagi hari bangun macam biasa juagak, tapi taklah kelam kabut kejutkan anak, sebab hari ini hari sabtu, cuti. setelah mengurus sedikit rumahtangga, aku berkejar ke sk kemayan pada pukul 8.10 pagi untuk program rimup zon kemayan yang melibatkan 3 buah sekolah: sk kemayan(tuarumah), sjkc kemayan dan sjkt kemayan. program bermula pada pukul 8.30 pagi dan aku tiba tepat pada waktunya. tapi itu bukan slot aku, slot aku ialah sukaneka pada pukul 9.30 atau lewat sedikit.

ok, beres separuh sukaneka, berhenti rehat dan disambung pada pukul 11.00 pagi. tak sempat aku ambil gambar lari dalam guni kerana melayan gb aku bersembang di kantin. hanya sempat lari tarik upih sahaja yang diiringi dengn gelak ketawa. habis sukaneka makan t/hari. tapi aku tak pegi kerana melayan mukabuku dan bersembang dengan kawan lama aku yang jauh di seberang laut china selatan. sebentar tadi habil talipon ajak makan, gb tengah tunggu, ok! aku jawab. tapi tak turun lagi. kemudian isteri dan anak aku pulak yang talipon, bertanya itu dan ini, aku pun jawab itu dan ini.

sekarang anak-anak rimup sedang riuh rendah menunggu pukul 2.00 untuk agenda seterusnya. tapi aku masih lagi menaip catatan ini setelah kawan di seberang mengoffkan dirinya. hahaha...mengoffkan diri, bahasa apa tu, lai...
ok lah, aku nak pergi makan sebelum solat zohor pada pukul 1.22. rasanya sempat lagi kalau makan ni. babai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan