Sabtu, 3 September 2011

kad raya jaman tori - 14.



assalamualaikum
bob, apa khabar sekarang? macamana raya ning, balik ke tak balik? Aku rasanya tak balik. raya di tawaulah aku ini. kali pertama raya tanpa mak ayah di sisi.

untuk pengetahuan mu,aku (abdullah rosli) kini berada di tawau - mengajar di sek. men. ngajar ting. 2 aje. hooii sibuk betul. banyak sangat aktiviti yg dijalankan.

bob, sempena syawal yang bakal tiba, izinkan aku menyusun sepuluh jari memohon maaf andai selama kita tinggal sebumbung di TC dulu aku banyak menyakiti/menyinggung hatimu. aku hanya manusia, tak lari dari salah/silap.

okeylah bob, aku rasa cukuplah dulu. sebelum aku lupa, selamat berpuasa dan selamat menyambut aidilfitri walaupun di rantauan. kita serupa dan senasib. okey bob. sekian. wassalam.

teman seperjuanganmu,

3103 taman crystal palace,
batu 31/2 jln. apas,
91000 tawau, sabah.
02/03/93.


* abdullah rosli atau nama glamer masa kat maktab dulu ialah 'ceh'. aku tak tahu lah apa makna 'ceh' tu. yang mula panggil nama tu pun si salim misai kawan sekampung dia yang jugak mengajak ceh ni duduk sekali satu rumah sewa dengan kita orang. dia masuk maktab sama dengan almarhum yeh, maknanya junior akulah. cuma yeh, aku tak sempat nak ajak sebab dia masuk 'second intake'. rumah dah cukup korum. cuma tak dinyatakan pulak sekolah mana dia ni mengajar. manalah tau kot di smk st. patrick ke, atau smk vokasional tawau. sebab aku pernah pergi tawau dulu seperti yg aku nyatakan dalam siri surat jaman tori dulu.

tak tahulah di mana ceh ini berada sekarang. sama ada kahwin dengan orang tawau ke, atau dah balik ke terengganu. nantilah aku cari dia di mukabuku. mana tau kot-kot ia pung ada terlibat dalam sindiket yang dah famous ni. kalu jumpe buleh lah gi ganu makang kopok getei, sata, dok pung jalang-jalang kat pasor payang denu. hahahha... tok berapa reti aku ni kecek ganu... tapi adalah sikit-sikit gayanya tu. saja aku ni merepek nak hilang kan rasa hari ini yang tak tentu hala rasanya. ok....jumpa lagi di kad yang lain pulak. wassalam buat kamu...daaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan