Sabtu, 3 September 2011

kad raya jaman tori - 19.



* ramli bin ayob ini adalah kakitangan salah sebuah bank bumiputera di kuala lumpur. ketika program minggu menjelajah perak 1991 anjuran kerajaan negeri perak ketika itu, ramli dan beberapa orang kawannya telah datang ke ipoh untuk turut serta. sepanjang program yang memakan masa empat hari itu, kami telah berkenalan dan bertukar-tukar alamat antara satu sama lain. ramli ini seorang yang periang dan sering membuat kelakar supaya peserta lain ketawa. aku pada mulanya tak berapa rapat jugak dengannya, maklumlah orang kl, mestilah dia orang ada timing sikit.

tapi ketika hari akhir sebelum ramli dan kawan-kawannya balik ke kl, sempat mereka itu belanja kami makan kfc. sempat jugaklah lagi meriuh rendahkan kfc tersebut. cuma agak sedih semasa masing-masing akan membawa haluan sendiri, ramli dan seorang budak perempuan menangis teresak-esak. maklumlah 4 hari bersama mengharung susah payah sepanjang program tersebut. bagi aku ia antara kenangan yang manis tercatat dalam diari hidup aku. mungkin ada kelapangan nanti aku akan ceritakan pengalaman semasa aku mengikuti ekspedisi tersebut untuk tatapan korang yang tak jemu membaca blog aku ini. wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan