Sabtu, 3 September 2011

kad raya jaman tori - 18.


* tulisan yang jelas dan mudah dibaca. kad dari nik muhd jahari atau nama glamournya pok nik. kalau dah pok nik tu tentulah berasal dari kelate. ia seangkatan dengan aziz ketika datang ke lawas pada tahun 1989. satu rumah sewa dengan aziz. dan ketika aku posting ke lawas dulu, menumpang di rumahnya kerana rumah besar di tepi jalan punang tu dah penuh dan cukup kuota. aku masih ingat ketika majlis pertunangan pok nik dengan mariani (padian awang tengah ali hassan) dulu, di buat pada hari jumaat selepas solat jumaat. antara hidangannya ialah sayur umbut batang pisang. itulah kali pertama aku merasanya. nyaman juak rasanya atu.

pok nik ni mengajar di srk kuala lawas, pernah beberapa kali mengajak aku menemankannya ke sekolah pada hari sabtu atau ahad kerana atas urusan kerja sekolah. seorang yang bersemangat dalam menjalankan tugas serta banyak pengetahuan dalam pengurusan dan pentadbiran, mungkin kerana itulah agaknya ketika gb nya berkursus, sekolah tetap dapat mengadakan sukan tahunan dan menjadi tuan rumah majlis tilawah peringkat daerah lawas. macam memuji pulak aku ni. tak de lah, yang benar kita cakap benar, buat apa nak selindung-selindung kan. ok lah, sebelum ada yang meluat, baik aku berhenti dulu. wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan