Rabu, 22 Julai 2009

surat jaman tori - 11

Malik Radzuan
Lot 1783, Lorong 4, Piasau Link, Phase 3
98000 Miri.

Assalamualaikum warahmatullah.

Apa khabar bob. harap-harap bahagia le ye! Koi di sini shukur alhamdulillah senang ati. gone tak nya, koi duduk dekat bandar Miri. jalan kaki pun sampai, tapi lambat le. (5 km aje). awok pulok gone bob, senang hati ke?
Bob.. sekolah koi guru besarnya bapok kristian. jadi tau-tau le kalau puak dema tu memang anti Islam. Cuma tak lah secara terang-terang, tapi semua guru faham dengan kelako dia. Koi ni orang baru tak dapat selami lagi suasana itu. Ustaz2 di sini sekarang ni tengah berjuang nak dapatkan sebuah surau, termasuklah koi sekali.
Bob.. koi main bantai aje antor surat kepada awok ni, kalau sampai balas selalu ye! nak jugak dengar cerita dari awok.
Bob.. sekarang ni koi tinggal di rumah sewa bersama-sama tiga orang guru, semuanya dari Semenanjung satu dari johor, dua dari kedah. dan di sekitar tempat koi tinggal ni ramai guru dari semenanjung, jadi koi tak le terasa asing kerana ramai orang kita. di sini kii ngajor petang, jadi sebelah pagi buat taik mata aje le. Pukul 12.15 baru pegi, naik motor numpang ustaz yang dah lama ngajor di sini. jarak sekolah dengan rumah lebih kurang 6 km, kelas masuk 12.45, jadi dapat le lepak di sekolah lebih kurang 15 minit baru masuk kelas. 30 waktu seminggu. berat tak bob sebanyak tu? awok kena banyak mana?
Bob.. balik tak cuti panjang nanti.(akhir tahun). Koi mesti balik punya tapi bulan 5 nampak gaya tak balik le. Org kata sekarang ni dah boleh tempah tiket kalau tak terlopong le.
Okeylah bob, sampai disini ajelah untuk kali ini, lain kali insyaAllah kita serita lagi. Kirim salam untuk semua yang ada di situ.

(tandatangan)

22/12.




*malik radzuan ialah member serumah di taman cempaka, ipoh. dia lah yang beria sangat ajak aku pindah rumah dari sari 28 kat hujung bukit, ke sari 7, dekatlah sikit dengan kedai, dengan benteng, dengan surau dan yang penting dekat dengan maktab. dia pinjam basikal khalid, jadi kami berdua angkut barang aku naik basikal jek, tilam, meja semua angkut dengan basikal, tapi waktu malam le, kalau hari siang tebal jugak muka dibuatnya. aku kenal dia ni sejak di al-khairiah, batu satu, temerloh lagi, dia berulang dari chatin dan aku duduk di asrama pibg yang menyimpan seribu sejarah dalam hidup aku. dia turut sama pergi ke kampong santubung dan ronda-ronda di tepi pantai santubung di hari-hari terakhir sebelum dihantar ke tempat masing-masing. cuma dia bertuah dapat kat miri, tapi aku rasa aku lagi bertuah dapat naik twin otter yang kecik nak sampai ke lawas. aku tak ada kenangan manis dengan dia ni, semua kenangan yang biasa-biasa jek. tapi orangya memang sempoi habis, stail kampong lah katakan. sebab tu aku boleh ikut rentak dia, dah kenal lama. balik dari sarawak, dengar cerita dia mintak tukar ke jeli. sampai lah sekarang ni, tak tahu khabar berita. mungkin dia jugak tercari-cari aku agaknya, tak apalah jika ada rezeki dan dipanjangkan umur oleh Allah, insyaAllah bolehlah berjumpa lagi dengannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan