Ahad, 19 Julai 2009

surat jaman tori - vii

Jamaluddin bin Chik
49 Kampong Kerayong
Triang Pahang
29.6.1992

Kepada anakanda yang di ingati lagi diharapkan dengan mendapat selamat hendaknya amin.
Masa ayahanda menulis surat ini ayahanda bonda serta keluarga sihat belaka diharapka bagi pehak anakanda begitu juga lah hendaknya.
Andak nya ada bagi tau yang anakanda hendak tengok gambar anak lebai ramli, inilah ayahanda hantarkan bersama sama surat ini. gambar anak lebai Ramli ini ialah yang sebelah kiri di dalam gambar ini. bertudung hitam namanya Rosnah. sebelah dia bertudung puteh anak encik awang hitamnya iaitu adik beradik angkat anakanda, di sebelahnya anak mandur Ridzuan dan di sebelah dengan na itu anak Ibrahim baba orang rumah murah ini belaka, di sebelah susila miah anak tok andaknya di Jeram ular. itu terpulanglah kepada anakanda. ayahanda tidak paksa, kalau ada jodohnya. Emak tanya susila, ada kah kawannya lakilaki atau pakwaa, yang setakat susila tau tiada. Itu sajalah yang ayahanda bagi penjelasannya.
Sampai di sini dulu sehingga di lain berita sambulah salam kasih sayang daripada ayahanda bonda dan keluarga.

yang berharap
(tandatangan)

29.6.92






*satu lagi surat dari ayah aku semasa aku di sarawak. rasa-rasanya gambar tu masih lagi ada dalam album. aku nak tengok tu bukanlah aku ni memilih sangat, tapi nak jugak tahu macam mana rupa bakal tunang aku dan seterusnya bakal isteri aku tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan