Rabu, 15 Julai 2009

surat jaman tori - i

Buat Al-Bob.

Gua caya lu sihat punya. O.k lah gua malas cerita panjang sama lu,dan lu mesti tau gua agak sibuk maklumlah ustaz.

Gua mau kabar sama lu tentang Ct yang lu dok syok tu. Gua fikir lebih baik lu lupakan saja tentang dirinya kerana lu hanya bertepuk sebelah kaki, mana nak bunyi.Sorry ya gua terpaksa beritahu lu sebab gua tak mau lu gila bayang tak menentu arah.

Gua kesian sama lu,tapi apa boleh buat lu pandai-pandai main api dah terbakar jari. Dulu gua nasihat sama lu jangan main api tapi lu budak degil cakap orang tua-tua tak mau dengar, sekarang dah parah.

Bob, gua harap lu dapat terima kenyataan ini sebagai satu hakikat ya, gua tak mahu lu peras mennongggengggggggggggggggggg!.

Sobonarnyo Ct akan bertunang dengan seorang cikgu di sini (member gua), dia orang suka sama suka jadi kira oklah. Tarikh pertunangannya munkin lepas raya nanti.

Usahlah lu harapkan kasih dari orang yang tak sudi nanti menyeksa diri, pandai-pandailah lu menjalani hidup ini agar tidak kecewa lagi.

Ok gua ini macam Cik Sri Siantan pulak nak selesaikan masalah orang.Gua rasa cukuplah hingga di sini dulu. Ahirnya gua harap keterangan ini dapat menjelaskan kedudukan yang sebenar tentang Ct dan menghapuskan penderitaan lu.

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN
TIAP PERISTIWA NAN PERNAH KITA LALUI
TETAP SEGAR DALAM INGATAN.

Mr.Kadri Pekan.


*Begitulah bunyi surat yang aku terima dari Yie(kadri) (sekitar tahun 88 sebelum aku dapat masuk maktab) member kamceng yag sama-sama selalu ponteng dan naik motor dari Pekan ke Kuantan, berhujan berpanas berkhemah dan bermacam ber lagi. lepas stpm dia dapat jadi guru sandaran, sedangkan aku hanya tersandar di kampong. surat itu bertaip dengan warna merah dan di atas kertas kuning lagi, macam surat dari istana saja nak bagi warning, apa-apa pun tahniah buat yie, dengar cerita dah kahwin buat kali ke TIGA. ye ke?? TAHNIAH! TAHNIAH!
Buat Ct (Siti Haida binti Shamsudin) moga bahagia disamping suami dan anak tercinta.
Tapi kalau tak salah orang, semasa nak buat pasport nak gi Sarawak dulu, di Kuantan aku ada ternampak Ct ni dukung anak kecil dengan suami dia agaknya, sekarang tak tahulah berapa anak dia gamoknya. entah-entah dah lebih dari aku. Ha! Ha! Ha!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan