Isnin, 20 Julai 2009

surat jaman tori - 8

assalamualaikum!

Hello Bob! apa khabar sekarang ni? Gua harap lu sentiasa dalam keadaan sihat-sihat hendaknya. Tambahan pula dalam bulan puasa ini. Gua sekarang ini al-hamdulillah sihat. Bob lu punya surat telah gua terima dan gua rakamkan jutaan terimakasih. Ingat juga lu sama gua.

Bob, bagaimana kawan-kawan di sana semua sihat ke? Gua harap mereka semua sihat. Hari Raya Puasa tak balik kampong ke? Nampaknya Gua ini tahun balik dan tiket sudah booking. Gua balik 21/2 - 3/4/93, Gua lajak dua hari. Ini pun sudah baik, sebab gua punya kawan di kawasan pedalaman balik 19/2 lagi.

Gua minta tolong sama lu, kalau bolehlah, Gua mau Beras Bario 2 kilogram. Gua sudah rasa itu beras bila pegawai penerangan balik kampong di lawas, gua kirim sama dia. Gua mahu bawa balik pada 21/2 nanti. Agak-agak sempat tak? Gua ingat sempat lagi. Gua beri sama lu rm20.00. Oh ya, Gua ingat nanti suatu hari gua mahu pergi ke Lawas sama Labuan. Samada gua pergi sama gua punya bini atau sama kawan tengoklah nanti! Gua ingat itu macamlah. Dulu (Feb 92) Gua sudah pergi sampai ke Limbang, Miri, Bintulu dan Brunai. Nanti gua pasti pergi ke Lawas, sama Labuan dan K. Kinabalu. Lagi pun tahun depan gua mahu mintak balik sebab gua punya bini kerja di Jais Selangor. Tiga tahun disini cukuplah. Sarikei sama Kapit gua sudah pergi hanya Sri Aman, Samarahan dengan Kuching sahaja lagi, gua belum pijak.

Okey lah, Bob sampai di sini dulu gua ingat hingga di lain masa dan ketika kita jumpa lagi. Salam persahabatan sama kawan-kawan di sana, itu imam apa nama gua sudah lupa dia gemuk2 pendek! dan semua kawan-kawan di Lawas. Insyaallah kita bertemu jika diizinkan Allah.

Sekian terimakasih dan mohon dipinta tangan dihulur di bulan mulia dan di hari lebaran, maaf zahir dan batin. Jemputlah ke DALLAS! atau ke MEKAH (MUKAH) atau ke HONG KONG (Sibu) (tempat China bertendang).

By, Selamat Hari Raya semoga Allah beri keberkatan buat semua rakan-rakan di Lawas. Assalamualaikum!

Yang merindui teman2,

(tandatangan)

Suhaimi bin Mohamad.
SRK Sg. Ud,
96300 Dalat,
S'wak Bumi Tertuah!
27/2/93.



*semasa dapat surat dari suhaimi ni, aku hairan sape lah pulok yang hantar surat. aku dah tak ingat sebab aku dengan dia ni tak satu maktab, tapi sama posting ke sarawak dan hari-hari terakhir kami di institut latihan telekom, sebelum dihantar ke sekolah masing-masing, kami beberapa orang termasuk Yie(Mr.Kadri-surat jaman tori i) telah pergi ke kampong santubung dan berehat-rehat di pantai santubung, sempatlah bergambar berlatar belakangkan gunung santubung dan pantai santubung. dia balik awal ke semenanjung seperti yang dinyatakan dalam suratnya itu. sampai sekarang tak tau hujung pangkal tentang dirinya ini, jika masih bernyawa, semoga hidupnya sejahtera dan beroleh bahagia hendaknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan